24 September 2011

kem kursus kepimpinan

Assalammualaikum

kem ni minggu lepas. macam dah nak basi kan cerita . tapi tak apa . saya nak cerita jugak . keke . okayy . kem yang saya pergi tu start pagi isnin sampai tengahari khamis . jumaat cuti . so , direct tak masuk kelas langsung . \ horeeyy (!) / . banyak yang ketinggalan . jenuh betol nak ligan 'ikot balik' .

hari first dengan second memang membosankan . sebab tak ada aktiviti yang best sangat . dengar ceramah . lepas tu aktiviti dalam unit . tapi aktiviti dalam unit bagus la jugak . sebab saya dapat tawu lebih lanjut mengenai buku log yang saya buat tu .

hari ke tiga tu , memang best ohh . aktiviti mencabar weh . ada kayak dengan flying fox . kayak saya dah pernah cuba . flying fox first time saya cuba . memang takot jugak ah . sebab tinggi . bergayut macam tarzan tu . hiihii . dah alatan dia tu berat . tapi kalau jatuh pon , jatuh dalam tasik . hehe . sebab bawah tu tempat kayak .

makanan yang disediakan boleh tahan la . tak ada la saya kebuluran . hehe . 6 kali makan dalam satu hari . haha . suka betol ! . tempat tidur ada aircond . sebelum ni pergi kem atau kursus tak pernahnya tidur ada aircond . tapi kali ni ada aircond pulak . dalam bilik tu muat 30 orang . ada katil dua tingkat . saya tidur katil tingkat atas . bawah aircond pulak tu . perghhh ! sejuk gila . bilik air pon okayy . tak payah beratur pon .

kalau bab kawan tu . semuanya okayy . tak sombong . jumpak saja senyum . sampai tak larat senyum . hehe . dan saya rasa ni la kali pertama pergi kem yang jumpak kawan-kawan yang tak berlagak nak mampus . dengan pelajar cina dengan india pon okayy . saya tak kenal seorang pon yang pergi kem tu . cuma budak laki sorang tu saja saya pernah tengok . sebab sebelum ni pergi kem jugak pernah tengok dia . tapi saya tak perasan sangat .

kem ni combine sekali dengan sekolah rendah . so jumpak la budak-budak sekolah rendah yang come lote tapi cakap banyak . ada yang mintak number apa semua la . malam sebelum balik memang syiok . ada malam kebudayaan . ada sketsa  . kebanyakkan cerita lawak la . ada yang buat sedikit lucah pon ada -.- ! haha . kem tu banyak pelajar yang speaking . maklum la banyak cina .

ehmm . rasanya cerita takad ni saja . tak tawu nak cerita apa lagi . bawah ni ada la sedikit gambar yang saya ambek dari fb seorang cikgu ni . saya ambek sikit saja la . jumm tengok =)

11 ✿:

Anonymous said...

best nye! hoho~

nurradizan said...

6 kali makan dalam satu hari?? gila aa.:D

Nurhafizah said...

@budak ketot mmg best , hihi

Nurhafizah said...

@nurradizan yup . haha

'aqilah humairah said...

kem bukit besar kolim ke? macam pernah p sampai kat citu jew..

Amalina Shofi said...

hey dear , kem bukit besar tu if i'm not wrong lah , dekat kulim kedah kan ?

Wani Omar said...

best la .
tempat tido ade aircond tu :)

Nurhafizah said...

@'aqilah humairah yup , tmpt plkn .

Nurhafizah said...

@Amalina Shofi ha , btol la tu ^^

amirahyusoff said...

BESTNYA! kem ni kat mane akak?

Nurhafizah said...

@amirahyusoff plkn kedah .