13 August 2011

bibir mengelupas


Assalammualaikum
sakittttt ohhhhh ! bibir mengelupas lagi . tiap kali bulan puasa selalu jadi macam nih . kali nih dah nak dekat seminggu bibir saya sakit . nak bagi senyuman menggoda pon susah . nak makan pon kena makan slow macm siput . nak gelak pon susah . \ hehe / . bayangkan nak kena tahan gelak ? \ haha / . memang tak selesa betol .

lembap tak apa , tak rasa sakit sangat . nih  kalau saya duduk betol-betol depan kipas angin numbr 5 , sampai kering bibir . memang sakit . rasa macam tukarkan kulit baru saja . tahun lepas macam nih jugak . tapi tak la sampai seminggu .

kalau makan makanan yang pedas , memang kena control gila . terkena bibir pedih sungguh . kena air sejuk tak apa la . selesa lagi . bibir saya memang pucat sangat sekrang nih . orang tengok pon takot ? . tapi sebelum raya , saya akan pastikan bibir saya dah okayy . InsyaAllah . \ hehe / .


5 comments:

Shazie_Yie^^ said...

sis...sapu la madu sblm tdur...^^

Nurhafizah Mohd Noor said...

@Shazie_Yie^^ i'll try . thnks =D

Ran Orkid said...

and rajin pakai pelembab bibir sebelum tido and waktu pagi :)

Nurhafizah Mohd Noor said...

@Ran Orkid thx share =]

eida sazahida said...

kite pon tgah kena bibir kering+menggelupas=sakit woooo!!!
ritu ad sapu madu b4 tdo,masya allah bedenyut2!tuhan jela yg tau sakitnye cmne..smpai nangis la dibuatnye..ni pon x elok lgik. ada petua lain x?