03 February 2011

tulis tangan kidal (kiri)



Assalammualaikum =)

asal tulis tangan kiri jea , makan pon tangan kiri . . hampa neh , ta baek taw , aku kidal ta semestinya makan tangan kiri ~ ! hehehe . parents & family aku semuanya tulis tangan kanan , aku jea kidal . uwaaaa ! ikot sapa ntah larh , orang cakap genetik jugak kot . kalau maen badminton ke , sofbol ke , mesti rasa susah skit . sbb aku banyak aktif tangan kidal . jadi kena la biasakan guna tangan kanan bila maen badminton . aku pakai jam tangan pon , aku letak tangan kidal . herghh ! tapi aku ta suka bila orang cakap *kalau tulis tangan kiri , makan pon tangan kiri*!!!






p/s : Orang yang menggunakan tangan kanan hidup sembilan tahun lebih
lama daripada mereka yang kidal.*betul ke ?*
 
 

9 comments:

flippEr mErOon said...

haha.ader geng.upenyerr.
btw.jdi owg kidal an unik.haha.mcm kite.gaga~.
btw.tgn kanan ue.kne ar gak gne.bwu besh.due2 bleyh.hee

Nurhafizah p i j a said...

@flippEr mErOonwaa , hello geng ^^ . hehe .

flippEr mErOon said...

@Nurhafizah p i j ahaha.welcome to da club:)

Nurul Nazifa Azmi said...

huhu...saya orang tgn kanan..tapi pkai jam kat tgn kiri...ahaha..

ambidextrous la kot..haha..(perasan)

:P

(p/s = hidup dan mati tak kaitan dengan kidal atau bukan kidal..hehe...don't worry.. :D)

Lyssa Dollixious said...

wahh . lyssa pun sama ! budak kidal ^_^
ngee :*

tp , kita lain dr org lain kan ?
bnyk yg tulis tgn kanan .
sapa yang ckp kidal mkn tgn kiri yea ??!!!
memang nak kasik pnumbuk sama dia !!
huhuhuh
Marah niyh ;)
wee~
tk per . jum2 tubuhkan group budak kidal ! hik3! ^_^
tak lah gurau jer .
Budak kidal > banyak yang kreatif maa :* huhu
jgn sedih2^^

flippEr mErOon said...

skong sameer itu lyssa.hehe
mner ad mkn pkai tngn kiri meyh.sengel pew.haha.btw.owg kidal mmng kretif abis.hee.mcm sy ma.
haha.btw.jum wat groupng.ajak rmai.haha:)

Nurhafizah p i j a said...

@Lyssa Dollixioushaha . adla kwn2 yg nk begurau , tp xska tw ! hehe . qta special cket , gna tangan kiri tulis . haha

Nurhafizah p i j a said...

@flippEr mErOontu ler , kena tubuhkn kelab kidal . hahaha

flippEr mErOon said...

taw xpew.haha.