18 March 2011

Tutorial : border kelilig blog


tutorial nih nak kasi mantap lagi blog korang . hehe . tapi aku rasa yang header transparent tu tak sesuai kot guna . sebab nanti dia akan menganggu header transparents korang .

1. Dashboard>Design>Edit html>Tick Expand Widget Templates

2. cari code nih :
.content-inner {

3. copy code nih :
border: 3px solid #045FB4;

4. paste bawah .content-inner {

5. tulisan merah tu , korang boleh la tukar
3px - untuk tebal border tu
solid/dotted/dashed - bentuk border
#045FB4 - untuk warna border

6. preview & save

10 comments:

Suci Chenta Kita said...

npe xjadi ye?

Nurhafizah Mohd Noor said...

@Suci Chenta Kita jmpk x code yg kne cri tu ?

zhueraini96 said...

xjdy puns ???

Nurhafizah Mohd Noor said...

@zhueraini96 cri code tu .

Siti Sarah Bt Mohd Saberi said...

APASAL X DE CODE 2 KAT HTML

fatinfadzil20 said...

thanks:)

♥ Syaz said...

nape xde kod .content-inner { ?

Nurhafizah Mohd Noor said...

@♥ Syaz yea ke , sy buat jmpk jea pon .

she white said...

awakk. saya tak ada code tu. mcm ne eah ? tk bole ke if letak tmpat lain ?

Nurhafizah Mohd Noor said...

@she white try la . kot2 mnjd ke ..